czwartek, 13 czerwca 2013

Pszenicznik

Zainspirowana przez Pana Tadeusza Swadzyniaka postanowiłam upiec pszenicznik.


W internecie czegoś podobnego nie znalazłam, wobec tego zaimprowizowałam.

Składniki:
2 szkl. ziarna pszenicy
1/2 szkl. ziaren słonecznika
1/4 szkl. ziaren siemienia lnianego
sól
pieprz
woda

Pszenicę dobrze wypłukałam i namoczyłam na ok. 12 godzin. Jeszcze raz wypłukałam i zalałam wodą ok. 5-6 szkl. i ugotowałam ok. 2 godziny. W pierwszej wersji gotowałam 1 godzinę. Uważam jednak, że to zdecydowanie za krótko - ziarna były zbyt twarde. Końcowy efekt był udany ale chlebki były zbyt twarde i ukruszyłam sobie dwa zęby :(

Po ugotowaniu zmiksowałam odcedzoną pszenicę, dodałam słonecznik, siemię lniane, sól, pieprz i trochę gorącej wody, gdyż masa była zbyt gęsta i kleista.

Następnie masę pszeniczną wyłożyłam na talerze tak jak to robię z chlebem typu KR-IRL
i tak też upiekłam. Czas pieczenia jest trochę krótszy.


w piekarniku



już upieczone, widać że trochę się skurczyły



 gotowe do jedzenia, to te co połamały mi to czego nie chciałam


poniżej wersja ulepszona - chlebki znacznie bardziej bezpieczne dla zębów



Upieczone chlebki można jeść jako osobny posiłek z dodatkiem zielonych warzyw, surówek. Należy pamiętać, że to pszenica. Duża ilość pszenicy. Lepiej nie łączyć z innymi pokarmami.

Smak pszeniczników jest ciekawy. Upiekłam dwa razy i jeszcze zrobię to nie raz.


2 komentarze:

  1. takie zdrowe przepisy a pszenica???
    nie ukrywam że upiekłam właśnie "chlebek" ale zamiast pszenicy dałam kaszę jaglana....przepyszny myślę że następnym razem jaglaną wymieszam z gryczaną !!! wyłozyłam na blache wygładziłam mokrą ręką i pokroiłam, nic się nie rozwalało :) :)
    Pozdrawiam
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  2. są zwolennicy pszenicy więc umieściłam i taki przepis; osobiście unikam tego zboża od dawna; kaszę jaglaną z gryczaną polecam jak najbardziej, piekłam z nich chlebki typu KR-IRL http://zdrowie-zalezy-ode-mnie.blogspot.com/2013/05/chleb-inny-niz-wszystkie.html

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę