środa, 19 czerwca 2013

Gołąbki jaglane

Gołąbki jaglane
(ok. 6 porcji)



Składniki:
2 szkl. kaszy jaglanej
4 średnie pieczarki
2 cebule
pół selera korzeniowego
duża marchewka
główka kapusty
olej
sól
pieprz
liść laurowy

Ugotować kaszę jaglaną. Powinna być lekko niedogotowana. Ja zagotowałam 3 i pół szklanki wody. Wsypałam opłukaną gorącą wodą kaszę. Czas gotowania: 10 min.

Posiekać cebulę i pieczarki. Podsmażyć na patelni. Najpierw cebula, potem dołączyć pieczarki.
Marchew i seler zetrzeć na tarce (duże oczka) i dodać do cebuli. Dusić chwilę.

Dodać do ugotowanej kaszy. Doprawić solą i pieprzem. Wymieszać.

Kapustę sparzyć i podzielić na pojedyncze liście. Użyłam kapustę młodą. Najlepsza jest włoska.
Odciąć zgrubiałe części.

U nasady liści nałóż farsz. Boki załóż do środka. Zwiń roladki.

Na dno garnka wyłóż liście kapusty (aby uniknąć przywierania)
Gotowe gołąbki ułóż ciasno w garnku. Zalej wodą. Posyp solą i włóż liść laurowy.
Zagotuj. Duś na małym ogniu ok. 60 min. jak masz twardą kapustę. Ja użyłam młodą, więc 30 min. to max.

Można podawać ze śmietaną albo ulubionym sosem.


Przepis znalazłam kiedyś w gazecie. Wyrwałam kawałek strony i nie pamiętam już co to był za tygodnik.

1 komentarz:

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę