środa, 15 maja 2013

Po nitce do kłębka

Przeszukałam kawał internetu, chcąc odnaleźć co przy moich dolegliwościach (nadkwasota) mogę jeść. Wiedza w sieci niestety bywa różnej jakości, zawsze trzeba wyciągnąć średnią z tego co się znalazło.

Ogólnie zaleca się wykluczenie z jadłospisu wszelkich słodyczy, używek typu kawa, herbata, alkohol, produktów wysoko przetworzonych, białego pieczywa, mięs (szczególnie wieprzowiny, królika), smażonych, tłustych potraw. Posiłki powinny być lekko strawne, najlepiej gotowane na parze lub pieczone.

Nie zaleca się spożywania mleka, produktów z dodatkiem sody oczyszczonej, proszku do pieczenia, drożdży. Okazuje się, że mięta stosowana na dolegliwości żołądkowe jest wręcz zabroniona. Dobry wpływ na żołądek ma dieta śródziemnomorska.

Któregoś dnia koleżanka poleciła mi książkę Głodówka zasadotwórcza. Stwierdziła, że jest sensownie napisana i powinna mi się spodobać. Faktycznie warto ją przeczytać. Mowa w niej o odkwaszaniu organizmu. Okazuje się, że wiele ludzi jest zakwaszonych w wyniku błędów żywieniowych.



I tak po nitce doszłam do kłębka. Lawiną zaczęły wpadać mi w ręce informacje o zdrowym odżywianiu. Ważne jest oczyszczanie organizmu. A najważniejsze jest zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej organizmu.

Postanowiłam zastosować u siebie dietę rozdzielną. Ten sposób odżywiania ułatwia kontrolę nad tym co spożywamy. Trawienie pokarmów jest bardziej efektywne i jest wiele zalet, dla których warto odżywiać się w ten sposób. Są też wady ale wydaje mi się, że mniej istotne.

Znowu przeszukałam internet pod kątem diety rozdzielnej. Znalazłam sporo sprzecznych informacji. No to w końcu co można z czym łączyć? Straciłam zupełnie orientację. Postanowiłam nabyć jakąś książkę z przykładowymi przepisami bo w internecie za wiele nie ma.

Okazało się, że jedną mam w domu: Dieta Kensington. Przypomniałam sobie, że kiedyś już zrobiłam podejście do tej diety ale zupełnie mi nie wyszło. Źle się czułam nie łącząc mięsa z ziemniakami itp kombinacjami. Teraz wiem, że zupełnie nie miałam pojęcia na temat komponowania posiłków.

Wkrótce umieszczę na blogu listę książek, które pomogły mi ogarnąć temat diety rozdzielnej, zdrowego odżywiania i w ogóle wszystkiego co ze zdrowiem związane.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę