sobota, 26 kwietnia 2014

Napój jogurtowy z pestek dyni

Chodził mi ten pomysł po głowie i chodził. W końcu zrobiłam mleko z pestek dyni. A jak już zrobiłam te mleko to czemu nie zabrać się za jogurt - pomyślałam i zrealizowałam.

Napój jogurtowy z pestek dyni



Mleko z pestek dyni

składniki:
1 szklanka pestek dyni namoczonych przez kilka godzin
(ja moczyłam przez noc)
2 szklanki zimnej wody filtrowanej lub przegotowanej

wykonanie:
pestki dyni wraz z wodą miksujemy na gładką masę (ok. 2-3 min.)
przelewamy przez gazę, odciskamy i mamy mleko
wytłoków nie wyrzucamy, tu jest propozycja co z nich zrobić

Napój jogurtowy

składniki:
mleko z pestek dyni (przepis powyżej)
4-5 łyżek jogurtu (ja użyłam sojowy L+)

wykonanie:
mleko z pestek dyni podgrzewamy do ok. 42 st.C
przelewamy do szklanego słoika
dodajemy jogurt (najlepiej w temperaturze pokojowej)
mieszamy drewnianą lub plastikową łyżką
słoik umieszczamy w ciepłym miejscu na 4-5 godzin
nie przeszkadzamy mu, musi mieć spokój
gdy bakterie namnożyły się słoik przenosimy do lodówki
zostawiamy tam na kilka godzin (ja zazwyczaj zostawiam na noc)

rano zaglądam do lodówki a tu jogurt rozwarstwiony
nic nie szkodzi, wystarczy zamieszać i gotowy do picia
jest kwaskowy, pożywny, orzeźwiający

smacznego!


Zdrowy tryb życia Dania dla urody Domowy Wyrób

1 komentarz:

  1. Ciekawy pomysł. Mleka z pestek dyni jeszcze nie robiłam :-) Dziękuję za udział w akcji "Dania dla urody".

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę