niedziela, 24 sierpnia 2014

Dezodorant mineralny

Kiedyś szukając przepisów na kosmetyki naturalne trafiłam na oliwkę magnezową. Owszem zakupiłam składniki, zrobiłam, używałam przez kilka miesięcy. Stwierdzam, że to działa. Oryginalny przepis jest tu: klik.
Porównując inne dezodoranty ten jest bardzo tani i zdrowy.


Dezodorant mineralny



Składniki:
chlorek magnezu sześciowodny (czysty do analizy)
ciepła woda przegotowana
buteleczka spray, najlepiej szklana




Wykonanie:
odmierzamy składniki w proporcji 1:1
ja mam buteleczkę 40 ml
używam 30 ml magnezu + 30 ml wody

wlewam 30 ml wody do szklanki, wsypuję 30 ml magnezu, mieszam wykonując koliste ruchy szklanką, można zamieszać plastikową łyżeczką,

kiedy chlorek się rozpuści woda przestaje być mętna


płyn przelewam do buteleczki, pozostawiam do wystygnięcia, 
zakręcam i mam gotowy dezodorant




Jak używać:
przed każdym użyciem należy umyć skórę mydłem, osuszyć i równomiernie spryskać skórę, można rozmasować dłonią, pozostawić chwilę do wyschnięcia

oliwka magnezowa działa bakteriobójczo, hamuje rozwój bakterii na skórze, dzięki temu zapobiega przykremu zapachowi, nie blokuje porów potowych (to nie antyperspirant)

raczej nie stosować na świeżo ogoloną skórę bo będzie piekło
jak zapiecze to szybko minie (tragedii nie będzie)

Jedynym mankamentem jak dla mnie jest to, że oliwka ta jest gorzka w smaku. Można stosować ją na całe ciało jako kosmetyk odmładzający. Unikać przed randkami - pocałunki mogą być bardzo gorzkie ;)

2 komentarze:

  1. Czesc.
    Pochwal sie prosze skad wzielas buteleczke. Probuje namierzyc i na razie bez rezlutatu.
    Monika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. buteleczkę nabyłam przez internet, już nie pamiętam gdzie, jak dobrze poszukasz to znajdziesz :)

      Usuń

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę