piątek, 22 sierpnia 2014

Naleśniki gryczane z musem słodzonym morelami

W swoim życiu usmażyłam już wiele naleśników. Ostatnio jadam tylko bezglutenowe. Skomponowałam odpowiednią mąkę i tego się trzymałam. Chociaż jakiś czas temu usłyszałam, że można zrobić ciasto naleśnikowe z samej kaszy gryczanej. Nie do końca wiedziałam jak, więc zaimprowizowałam. Udało się. Wychodzą świetnie trzymające się całości cudeńka :)

Naleśniki gryczane



Składniki:
1,5 szklanki kaszy gryczanej niepalonej
2 szklanki wody
0,5 łyżeczki soli

Wykonanie:
Kaszę zalać gorącą wodą i pozostawić do wystygnięcia (ok. 2-3 godziny)
Następnie odcedzić, opłukać, wsypać do blendera, 
dodać ok. 2 szklanki wody i miksować na gładką masę.
Jeżeli ciasto jest za gęste dolewamy wody.
Solimy, smażymy pyszne naleśniki.


Mus owocowy słodzony morelami



Składniki:
2 spore łodygi rabarbaru
2 jabłka
garść suszonych moreli niesiarkowanych
ok. 2 łyżki aronii

Wykonanie:
Owoce myjemy i drobno kroimy.
Wrzucamy do garnka o grubym dnie i smażymy mieszając. 
Aronię dodajemy pod koniec jak mus się zagęści.

Jak czujesz potrzebę to dosłodź. Jak dla mnie morele wystarczyły.


Jak już mamy naleśniki i mus to smarujemy i z apetytem jemy :)





Smacznego!

Lepiej z eko torbami od Odszukaj.com

1 komentarz:

  1. O, właśnie się dopatrzyłam, że smakoterapia również robi podobne naleśniki, gryka rządzi!

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę