sobota, 13 grudnia 2014

Gofry bezglutenowe całkiem wegańskie

Zawsze uwielbiałam gofry. W związku z tym, że raczej nie spożywam mąki pszennej długo ich nie jadłam. Ale jak można nie jeść czegoś co się tak lubi? No nie można :) i dlatego wymyśliłam wersję bezglutenową, bez zbędnych dodatków takich jak spulchniacze, jajka, mleko.

Gofry bezglutenowe wegańskie


Składniki:
1 szklanka kaszy gryczanej niepalonej
1/2 szklanki komosy ryżowej (quinoa)
1/2 szklanki płatków owsianych bezglutenowych
3 łyżki kopiaste mąki z wiesiołka*
3-4 łyżki oleju ryżowego + olej do smarowania gofrownicy
ksylitol lub inny słodzik (do smaku, ja daję 2 łyżki)
szczypta soli

Przygotowanie:
kaszę, komosę** i płatki zalewamy wodą (wszystko oddzielnie)
pozostawiamy na kilka godzin (4-10, im dłużej tym lepiej)
po tym czasie
kaszę i komosę odcedzamy, płuczemy
płatki owsiane*** nie płuczemy, jak nie wchłonęły całej wody to zostawiamy, nie wylewamy
namoczone produkty umieszczamy w robocie wysokoobrotowym i miksujemy na gładką masę (3-4 minuty), w międzyczasie dodajemy pozostałe składniki
finalne ciasto ma być trochę bardziej gęste niż na naleśniki
pieczemy w gofrownicy
wychodzi ok. 9 sztuk



uwagi:
*wiesiołek to zdrowa roślina, kiedyś kupiłam mąkę z niego (1/2 kg za ok 7 zł - jest bardzo lekka i objętościowo bardzo jej dużo), teraz upycham gdzie się da, żeby zużyć :)
**dlaczego namaczam komosę? - aby pozbyć się szkodliwej saponiny
***płatki zalewam w szklance (do pełna), wchłaniają całą wodę


Quchnia pełna Quinoa 3 Wasze pomysły na osłodę jesiennych wieczorów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę