niedziela, 6 października 2013

Zupa krem porowo-brokułowa

Miałam ugotować zupę krem z pora. Hm... w ostatniej chwili zmieniłam plan. Stwierdziłam, że mam w lodówce trochę brokuła i pokrzywy i dobrze byłoby coś z tym dzisiaj zrobić. I tak wyszła mi całkiem fajna zupa.

Zupa krem porowo-brokułowa

           
          

          Składniki:


  • 1 duży por
  • 1 średnia cebula
  • 0,5 brokuła
  • woda
  • garść pokrzywy (można pominąć)
  • lubczyk
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • oliwa z oliwek
  • pestki dyni
  • szczypiorek


Przygotowanie:
Cebulę pokroić, wrzucić do garnka z podgrzanym olejem, np. rzepakowym (ok. 2 łyżki), chwilę poddusić.
Dorzucić pokrojonego pora i rozdrobnionego brokuła. Dusić kilka minut. Zalać wrzątkiem - ilość zależy od tego jak gęstą chcemy mieć zupę - zawsze można gęsty krem rozcieńczyć. Chwilę gotujemy do momentu aż warzywa będą miękkie. Pod koniec gotowania dodajemy pokrojoną pokrzywę (oczywiście jak ktoś nie ma to trudno, może pominąć ten składnik) oraz doprawiamy przyprawami (lubczyk, sól, pieprz, gałka muszkatołowa).
Gotową zupę miksujemy.
Podajemy z dodatkiem oliwy z oliwek, posypaną szczypiorkiem i uprażonymi pestkami dyni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę