poniedziałek, 7 października 2013

Łatwa kapusta z patelni

Szukałam kiedyś jak przyrządzić kapustę zasmażaną. Co przepis to mąka, śmietana albo coś tam jeszcze. Doszłam do wniosku, że tak nie chcę i sama coś wymyślę. Nasze posiłki powinny być proste, składać się z małej ilości składników, wtedy łatwiej się trawią a to wpływa na nasze zdrowie.
Spotkałam się kiedyś ze stwierdzeniem, że zbyt proste przepisy nie nadają się na bloga. Ja uważam wręcz przeciwnie. Właśnie proste jedzenie to jest to co powinniśmy przygotowywać na co dzień. Oczywiście czasem można zjeść coś bardziej złożonego.

Łatwy przepis na kapustę z patelni


          Składniki:

  • 1/4 białej kapusty
  • 1 średnia cebula
  • 1 pęczek koperku
  • 1/2 szkl. wody
  • lubczyk
  • sól
  • pieprz
  • olej


Przygotowanie:
Potrzebny będzie rondel lub patelnia metalowa. Ja używam patelnię bez teflonu.
Kapustę, cebulę i koperek drobno pokroić. Na patelni rozgrzać olej - ok. 2-3 łyżki. Podsmażyć cebulę. Po chwili dodać kapustę i koperek (grubsze części - pokrojone łodyżki jak są). Wlać wodę i przykryć pokrywką. Dusić aż kapusta zmięknie od czasu do czasu mieszając. Jak woda odparuje dodać przyprawy (lubczyk, drobny koperek, sól, pieprz). Teraz należy częściej mieszać. Sekretem tej kapusty jest to, że powinna się ona troszkę przypalić - nabierze wówczas trochę ciemniejszego koloru i smaku. I już. Gotowa. Można podawać z ziemniakami, makaronem, naleśnikami czy też z tym czego dusza zapragnie.


3 komentarze:

  1. swietny pomysl! mam wlasnie polowke malej kapusty w lodowce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niedawno czytałam, że pierwotny bigos (prapradzidaków) składał się z kapusty (białej świeżej i kiszonej) bez dodatku mięsa, taka kapusta poprawiała trawienie; więc warto wrócić do korzeni i zajadać taką wersję kapusty

      Usuń
    2. To prawda do tej pory bigos robie tylko w taki sposob. Pol kapust bialej i tyle samo kiszonej. Dusze razem z suszonymi sliwkami. Pycha !

      Usuń

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę