piątek, 27 września 2013

Zupa krem rozgrzewająca

Wszyscy w moim otoczeniu odchorowali zmianę pory roku. Ja byłam dzielna. Trzymałam się świetnie. No cóż, trzymałam. Przyszła kryska na matyska. Niestety teraz mnie dopadło przeziębienie. Przypomniałam sobie o naturalnych metodach leczenia. Przede wszystkim wygrzać się. Żadnych witamin, tym bardziej wit. C, żadnych kwaśnych potraw (kwaśne wciąga chorobę), żadnych surowych warzyw i owoców. Trzeba pogonić chorobę, wyciągnąć ją z organizmu. Woda z imbirem, gorąca kąpiel i dieta wegańska. Zrobiłam zupę rozgrzewającą wg. przepisu Anny Szydlik. Uwielbiam zupy krem.

Zupa krem rozgrzewająca



składniki:
1 marchewka, 1 pietruszka, 1 seler
1 cebula, czosnek,1  por
4 średnie ziemniaki
4 surowe papryki czerwone
1/2 małej dyni hokkaido*
sól, pieprz, ostra papryka, kurkuma, cebula dymka (szczypiorek)
masło klarowane (ghee), oliwa z oliwek

* nie wiedziałam co to za dynia, miała być mała, taką znalazłam, okazało się potem, że to właśnie ta dynia właściwa, hehe, intuicja robi swoje :)

Wykonanie:

  • nagrzać piekarnik do 150 st.C
  • pokroić papryki i dynię, wyłożyć na blachę i piec 1 godzinę
  • pokroić cebulę, pora i czosnek, poddusić na ghee
  • dorzucić do garnka pozostałe warzywa pokrojone w kostkę i dusić kilka minut
  • podduszone warzywa zalać wrzątkiem (ilość wody zależy od tego jak gęstą zupę chcemy mieć)
  • doprawić przyprawami, uwaga na ostrą paprykę - ja przesadziłam, gotować 30 minut
  • upieczone papryki obrać ze skórki, dynie też - pokroić i dorzucić do zupy
  • całość zmiksować


Zupę podawać posypaną szczypiorkiem (cebulką), doprawić oliwą extra virgin.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę