czwartek, 15 sierpnia 2013

Galaretka jeżynowa

Z utęsknieniem czekałam na jeżyny. Już są. W końcu mogę zrobić moją ulubioną galaretkę.

Galaretka jeżynowa



Składniki:
1 szkl jeżyn
woda
ulubiony słodzik (ja dałam stewię - świeże liście)
agar - 2 łyżeczki

Przygotowanie:
Zagotować jeżyny ze szklanką wody i pogotować trochę, aż owoce puszczą sok i stracą barwę. Odcedzić płyn i posłodzić. Dolać zimnej wody tak, aby uzyskać 2 szklanki płynu. Wsypać 2 łyżeczki agaru. Rozpuszczać ok. 10 minut. Po tym czasie gotować na wolnym ogniu ok. 15 minut. Przestudzić. Jeszcze letnie przelać do naczyń, w których będziemy podawać. Koniecznie wstawić do lodówki.

Galaretką można zalać ulubione owoce, np. jeżyny, porzeczki, winogrona, maliny.

Galaretka z agaru nie jest typową galaretką. Zdecydowanie różni się od galaretki żelatynowej. Jest mniej elastyczna, jest inna. Jeżeli ktoś nie jadł takiej to może się zdziwić. Tak czy inaczej konsystencja jest ciekawa. Mniam.

Uwaga: agar występuje w różnych postaciach, proszę postępować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ja mam agar w proszku. Stosuje się 1 łyżeczkę na 300 ml płynu. Ja daję płynu trochę mniej aby galaretka była gęściejsza.


Jeżyny 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz, doceniam, że odwiedzasz moją stronę